Torpet Brattelid

Dåså ska vi se,, Torpet Brattelid var det ja!

Jävlar i min låda vilken sommar det varit!
Min bästa vän i världen åkte hem till sitt Norgeland inatt...
Sista veckan har verkligen varit hysterisk!
Så jävla mycket som ska göras... å så jävla lite tid.
Men
Inatt blev vi faktiskt klara med badrummet, på snär några möbler som ska in å lite krokar som ska skruvas fast.!!

Idag handlade jag sista pusselbiten, en TOA sits 😁

Tog faktiskt en premiär dusch imorse,, skiträdd som ja va, att vattnet i brunnen ska ta slut... tog jag en snabbdusch å det va sååå coolt! Det var ju både varmt å vattnet räckte till!! 😀😀😀!!!

Gick ju skitbra!

Coolt! 
Resten av dagen bestod av att röja iordning huset, bort med verktyg å städa undan all byggdamm!

Blev ju fint till sist.
Tycker det börjar likna ett hem

Samtidigt som vi igårkopplade vatten till badrummet, var det lika bra att riva dom gamla nedersta luckorna i köket på den väggen som är vägg i vägg med badrummet, eftersom alla ledningarnu dragits in på den väggen till köket.

Så då bytte vi ut det gamla mot nytt.
Snart blir hela köket vita nya luckor

På kvällningen nu, sket ja i allt vad arbete heter å rullade mig ett par köttbullar, satte på lite countrymusik å njöt över att få finnas här i mitt lilla torp, njöt av att veta hur det sett ut här, med möggliga golv och väggar som det regnade in i... till att det nu är ett regn tätt hus med ett nytt fint badrum, riktat tak å ett nytt köksom börjar ta form, å hela huset får liv

Det känns bra å e så coolt att väcka nytt liv i ett ödetorp,, ungefär som att va med på en fölunges liv från föl till unghäst till häst.!

Man är med å formar å fixar å donar så gott man kan för att ge det det bästa!

Avslutar denna kvällen med ett premiär bad i mitt nya badrum å lite blogg skrivning!

God natt mina vänner ❤️

1 Lena:

skriven

Inte illa pinkat.
Ser ut som i programmen från England med tvättmaskinen i köket. Jag undrar bara vad som händer med diskställ mm när den börjar centrifugera. Hoppar alla prylar ner på golvet?

Svar: Haha! Det lär vi märka,, finns inte plats för tvättmaskin på badet när ja envisas om att vilja ha badkar !! 😂
cowboysara

Kommentera här: