Fias debut

Nu e d sängen som gäller, kl e halv 2 å både vovvar å jag å vår norrman e jättetrötta ( niclas somnade framför tvn 😂 )

Det har varit en låång dag men en toppen dag!!

Är så nöjd över båda mina hästars insatser idag! Shakira visade vid flera tillfällen att hon kunde ta ansvar å jobba " på egen hand med djuren vi tog ur flocken" så ball känsla! 😍 å Niclas var jättenöjd med både hästen och dagen, vilket gjorde mig jätteglad!! 😅😊

Åh så Fia😍!! Så jäkla duktig, ja menar d va sååå mycket för henne att ta in idag! Först åka transport, hamna på ett okänt ställe, bindas upp å sadlas ute å sen rida iväg ett par km i grupp med andra hästar, hämta en flock kor å sen träna teamsorting i fleera timmar!!
Bara det!

Fia var totalt orädd. Blev dock fort upphetsad å speedad när det blev action runt henne å ja ville hon skulle stå still. Hon ville bara vara med när dom andra tränade! 😂😂" ja vill oxå matte, släpp mig"
Å när d var vår tur så skötte hon sig jättebra för att vara första gången.

Hon tvekade inte att gå mot å intill hela flocken med djur.

Vi måste dock träna myyyycket mera på alla grunder i ridningen, vi har ju igentligen bara lärt oss att rida i skritt trav å galopp, inge sidbärts, fram, el bakdelsövningar än över huvud taget. Så det blev ju en liten utmaning idag 😅😜😁

Första djuret vi skulle ta ut , gick ju bra, nen hela flocken splittrades å plötsligt hade vi springandes kor runt om oss, då blev Fia lite hispig å visste inte åt vilket håll hon skulle springa åt! Mendet gick över rätt fort å hon sansade sig. Sen gick d bara bättre för varje gång. Sista omgången vi gjorde gick super bra. Vi tog ut 3 djur välldigt lugnt å sansat i skritt, å varken fia eller djuren var stressade. Så det kändes skit bra å jag nöjde mig så för dagen. D blev ca 5-6 timmar i sadeln idag, det är trots allt typ 5.5 timmes mer ridning än vad vi brukar rida på 1 dag 😁😁 å Fia var dessutom idag välldigt oriden, pga av mugg som härjat i veckor nu, så vi har kanske bara ridit 5-6 gånger d senadte 4 veckorna.
Så ja menar, idag gjorde hon trots allt jäkligt bra ifrån sig å jag kan inte vara stoltare över min hästs kosse debut idag!! ❤️❤️❤️❤️

Efter träningen bjöds vi på jätte god middag å efterätt! Sen tackade vi för oss å lastade hästar å hundar å åkte hem igen. En super fin dag på alla sätt!!

Kommentera här: