Torpet BratteliD

mitt lilla gulliga torp 😍

Ska berĂ€tta lite om det. 
Torpet har stÄtt tomt i nÄgra Är, det Àr gammalt med jÀÀÀttelÄgt i tak, trÀgolv Ä smÄ gulliga blÄa dubbeldörrar i entren.


Gamla möbler. För nÄgra Är sen dog en mans hustru hÀr Ä sen dess har det stÄtt i princip orört. Alla inventarier ingick frÄn porslin till tavler till möbler Ä trÀdgÄrdsredskap


PÄ bilden ovan har jag precis stÀdat ur stora rummet.

Innan sÄg d ut sÄ hÀr:

Torpet Brattelid ska bli mitt projekt för en tid framöver.

Det ska rustas upp och fÄ liv igen!
Ett enormt projekt! Men det ska bli superkul!

Hundarna ska fÄ ny Ä stor Ä fin hund gÄrd med inomhus boxar i uthuset med fina gÄrdar pÄ utsidan.

Det ska göras 2 uteboxar till hÀstarna och Àven en liten mini saloon ska göras i andra Ànden utav uthuset.
Jag har ju som vanligt tusen ideer, Ä sÄklart ska Àven mycket hÀr byggas med mina favorit material: telestolpar och bakar! Bara för att fÄ in en skön country stil.

Idag har jag Ä min vÀn skurat golv Ä stÀdat i huset Ä tvÀttat fönster Ä hivat ut möbler.
Vi har oxÄ stÀdat ur uthuset Ä förberett i hundarnas del.
Jag har Àven slagit upp en provisorisk hage till hÀstarna sÄ dom kan hjÀlpa mig med det lÄnga vildvuxna grÀset i trÀdgÄrden.


Kommer att blogga om Torpet Bratteli Ă„ visa ni som vill följa mitt arbete hĂ€r pĂ„ torpet. VĂ€lkomna 💖

1 Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

skriven

Kul projekt :D

Svar: Tack! Ja det ska bli skitkul!! 😃
cowboysara

2 Lena:

skriven

"Egen hÀrd Àr guld vÀrd" brukade det stÄ pÄ de gamla broderade bonader som hÀngde pÄ köksvÀggen.
SÄ sant. Lycka till med renoveringen. Jag misstÀnker att det kommer lite hjÀlp frÄn vÄrt grannland.

Svar: Japp niclas Ă„ jag har bokat sommaren för renoveringsjobb 😃
cowboysara

Kommentera hÀr: