Att va Torpare

Det är inte lätt att va torpare, det ska gudarna veta!!
Å speciellt inte till ett rangligt ödehus!!

Idag har det SPÖ REGNAT hela dan!!

Vilket resulterade översvämningar på tomt å hage å så regnade det in i mitt kök!!

Har hållt på å grävt skåror i hagen som ja kan leda vattnet ut ur hagen, jag har spikat upp takpapp på ytterväggen på baksidan , där vi gjort en ny vägg ( men panelen är inte på än)

Det regnade nämligen in under det nya fönstret som vi satt in, men nu har ja täckt läckaget med takpapp, å medans ja ändå höll på å var dyngsur så spiksde ja upp papp på hela väggen där panel saknas. 

3 gånger idag har jag fått byta kläder! Har eldat för fullt hela dagen för värme men oxå för att kunna torka alla blöta kläder!

Jag har svurit ett flertal gånger när ja halkat runt i leran å när ja fått takdropp innan för kläderna!! Å inte minst när ja råkade slå hammarn på 2 fingrar samtidigt!!😡😤

Sen åkte jag å köpte lite provisoriskt ljus till lösdriften i form av en ljusslinga som ja precis hann spika upp innan det blev kolsvart ute. 

Nu e ja heelt färdig !! 
Ska laga mig lite middag å sen krypa ner under en filt å titta på Bonde söker fru, skulle ju ha jobbat idag men byttebort mitt pass med en kollega. 

Hoppas den här natten blir lugnare!!
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

1 Lena:

skriven

För fan Sara. Hängrännor och stuprör på med det snaraste. Slangar på utkasten så du inte får vatten mot grunden. Har du ork så gräv bort matjorden och lägg geotextil (tjock fiberduk) innan du kostar på grus i lervällingen.

Svar: Har tyvärr inga mer pengar att göra något mer på ett tag. Vi har prioriterat att göra på detta viset. Annars hade jag inte kunnat bo där nu
cowboysara

Kommentera här: